Vovve.net

tisdag 25 september 2012

Djurs medverkan i vård och socialt arbete

Nu är det alltså officiellt - jag är antagen. Det lönade sig att behålla reservplatsen (tror jag kom in på hp ändå, hade plats 8 där) :-)

Mycket jobb framöver väntar då det inte är alldeles enklaste att plugga på 75% och driva eget på mer än 100% (för det är hur det går för min Hundtjänst nu; jobbar typ 45-50 timmar i veckan om inte mer vissa veckor) men den kursen tänker jag inte missa!!

Vovven fick en vilodag idag. Han och Husse höll mig sällskap på morgonen (8.00-9.30) och sen mitt på dagen (12.00-14.00), annars slappade han för det mesta hemma. Välbehövligt med tanke på att imorgon är jag här med hundarna helt själv (och därmed utesluten från kollektivtrafiken och måste klara mig på egna två fram till kl.12.00) och då måste schnauzern följa med hela dagen vare sig han vill eller ej (förhoppningsvis det förstnämnda!).

Snart snart... Snart får vi hjälp av ett motordrivet fordon! Nu måste jag bara hitta tid att åka upp till Hälsingland för att hämta det. Hade tänkt ta tåget dit lördag kväll och bilen tillbaka söndag morgon...
Det tar ändå ett tag innan jag fixar den någorlunda säker utifrån trafikperspektiv men redan direkt kommer jag kunna ta den under eftermiddagarna - färre hundar att rasta men längre sträckor emellan. Och där på just de längre sträckorna kommer bilen vara till stor hjälp.
Verkligen ser fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar