Vovve.net

söndag 23 september 2012

En söndag helt utan krav

Idag var vi bokade på "Prova på räddningssök" med SBS men tyvärr mådde jag alldeles för dåligt i morse för att åka dit. Vi tog en sovmorgon istället (laddar batterier inför den kommande veckan) och sen mötte vi Husse i stan mellan hans bowlingmatch och jobb. Tog en sväng till Kronobergsparken, köpte lite skräpmat på vägen dit, satte oss på en bänk och åt upp maten och sen en stund i den lediga rastgården där.

Generellt gillar jag inte såna där rastgårdsvistelser men den här gången var det riktigt roligt. En hund som varit där innan gav mig inspirationen med klättring på ett ganska kraftigt böjt träd - naturligtvis kunde jag inte låta bli och kommenderade Vovven dit flera ggr ;-) Det roligaste i det hela var att när han insåg att det kommer en belöning i form av en boll kunde jag skicka honom upp på trädet oavsett var i rastgården jag själv stod! =) Fjärrdirigering på master-nivå, haha!

Vid ett annat träd hittade jag ett hål där jag gömde bollen. Skägget plockade upp den, gav den till mig och PEKADE (ja, verkligen pekade, med nosen!) mot hålet. Han upptäckte nämligen en rolig sak själv.

Om jag plockar upp den här underbaraste gula grejen och sen slänger den igen försvinner den i hålet... Och så kan jag gräva upp den... Och släppa igen så att den försvinner...

Och så stod han där alldeles själv, sket komplett i var vi var nånstans och roade sig själv med hålet och bollen tills det var dags att gå hem ;-)
Fint fint fick jag bollen tillbaka - och en riktigt nöjd och glad schnauzer följde med mig hem. Med slankt koppel, utan nån stress eller överskottsenergi i kroppen, fingående mellan Matte och Husse gick Råttjägaren till t-banan =)

Denna helg var helt utan krav och det känns riktigt bra. De kommande veckorna kommer att vara rätt så intensiva så vilan definitivt behövts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar