Vovve.net

onsdag 19 september 2012

Packat veckoschema

Idag är det onsdag och onsdagar brukar vi åka till klubben och träna agility men idag blir det ingen träning. Inget kurstillfälle och vi är hur trötta som helst - i söndags var vi i Strängnäs på schnauzerpromenaden (tack Kennel Schnaublacks för vänligheten och Kennel Raggen för skjutsen :-D), i måndags (förutom ordinarie rastningar) på ett kundmöte med en supersöt wheaten terrier som troligen kommer att hålla oss sällskap tre gånger i veckan lite framöver och igår hade vi en extra rastning á 60min inbokad på kvällstid. Imorgon ska vi på Hundudden för att träna lite byten på medlemskvällen där och på fredag ska jag till terriern för att skriva på ett avtal för att kunna börja rasta. Då är det endast ikväll man kan ta det lugnt och låta musklarna vila...

Anmälde oss till en prova-på-dag med räddningssök som tema. På söndag kör vi. Det kommer säkert att vara jätteroligt dock är jag lite tveksam till om min hund kommer känna sig tillräckligt motiverad för att söka främmande med hjälm :-P Han kommer säkert tycka det är jättemärkligt, haha.

Ser fram emot lördagen, förresten. Vi kommer att ligga i sängen så länge det bara går, hunden och jag :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar