Vovve.net

fredag 21 september 2012

Mycket o-vardagligt inlägg om vardagen (ej hund)

Igår kväll fick jag ett mejl från Malmö Högskola där jag hade sökt kursen Djurs medverkan i vård och socialt arbete (egentligen är jag intresserad i att läsa hundens roll i det hela men man måste ha poäng från den här kursen först, hunden kommer som fortsättningskurs). Ja, Välkommen till Malmö högskola och kursen Djurs medverkan i vård och socialt arbete, 15 hp som ges vid institutionen Socialt arbete vid Fakulteten för Hälsa och samhälle. står det där i brevet. Nu är det så att kursen började den 3/09 och jag hade nummer 8 på reservlistan (hp) och först trodde jag att det var möjligt att bli antagen ändå men tappade hoppet eftersom det redan gått så länge sen terminens start. Men jag vill verkligen läsa denna kurs! I morse mejlade jag studentexpeditionen om registreringen men tyvärr ej fått svar... Oroar mig lite för att jag missar min plats men samtidigt kan jag inte göra nåt åt det för nu är det helg och de därborta på högskolan jobbar ej längre... Svaret kommer först på måndag. Men jag skapade studentkontot och det verkade inte vara nåt problem så... jag tror jag kan börja jubla över att blivit antagen till Djurs medverkan!

=)

Samtidigt kan det vara lite svårt att hinna med allt under hösten... Driver eget på mer än heltid, jobbar extra nån helg i månaden (det blir ca 10% av tjänst) och så ska jag plugga på 75%... Agilityträningen kräver några timmar ett par gånger i veckan den också...
Och jag som ville ta upp lydnaden för att debutera i LK1...

Ja ja. Wir schaffen das!

Nu - ordern från ovan. VILA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar