Vovve.net

söndag 9 september 2012

Latsöndag

Nöjd och belåten hund vilar vid sidan om agilityplanen. Jag älskar att se honom så här som på bilden - när han tittar och man ser glädjen och tacksamheten i blicken!

På morgonpromenaden idag tränade vi mycket inkallning. Hamnade i skarpt läge när vid sista svängen mötte vi en labradorhanne som på nåt sätt triggar igång Råttjägaren (något mellan dessa hundar, ingen aning vad!). Först fick jag panik (schnauzern mötte honom face to face på riktigt nära håll) men blixtsnabbt återhämtade jag mig, plockade fram min gladaste röst och dummyn och ropade på hunden. Såg en glimt av tvekan men endast en pyttekort stund och sen full fart mot mig och leksaken =)
*stolt*
Jag säger till Husse, ge mig ca 2 år till och vi kommer att kunna gå med hunden lös precis som andra ägare i närheten utan att riskera störa någon alls och med en hund med säker inkallning (nu är det nästan säker, typ ca 80%, för ca 1 år sen var det ca 50%). Inte illa på en schnauzer på kan leva upp till 15 år, tycker jag!

Idag är Vovvens vilodag med lite pälsvård inblandad och en promenad i sällskap av en förhoppningsvis ny kompis ikväll.
För imorgon är det dags för våra passningar och rastningar igen - och fem dagar framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar