Vovve.net

söndag 18 mars 2012

Om tandläkarbesök (icke hund)

Det blev två rastningar med min favorit BC igår och en kurs i första hjälpen (hund) hos Canis Academy och veterinären Ylva Trygger.

Tyvärr klarade vi inte att ta oss till dagens spårtillfälle ute i Lövsta. Antibiotikan jag fick i fredags utskriven av tandläkaren har alldeles för stora biverkningar på mig och jag förblir mer eller mindre sängliggande idag :-( Inte roligt alls med tanke på hur mycket jag har sett fram emot dagens kurs.
Naturligtvis slutade jag med de jäkla tabletterna, ringde till City Dental, klagade på dem och fick lov att de ska fixa en ersättning för mig som jag ska kunna hämta på apoteket senare idag (eller kanske framåt kvällen). Måste klara mig till torsdag, då är det dags för nästa besök - och tanduttagning denna gång :-( Infektionen har bara spridit sig vidare och det verkar inte finnas mycket som kan göras utom att köra uteslutningsmetoden (3 tänder misstänkta, 1 under rotfyllningsbehandling).

Passar på att jobba lite hemifrån. Det blir nog lite bokläsning senare och en kortare promenad med Vovven. Matte orkar inte mycket, tyvärr. Äter knappt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar