Vovve.net

lördag 10 mars 2012

En lugn lördag

Började dagen med att ta en sväng till närmaste skogen och träna lite på "loss" som sitter i huvudet på Vovven på alla föremål UTOM bollar. Det hjälper inte riktigt att man visar att man har flera eller låter honom välja - han har bevisat att han får plats i munnen med 2 st. ändå ;-)
Eftersom ingen metod som folk gett oss tips på har funkat på just denna hund provar jag mig fram genom att använda min kreativitet. Och jag måste säga att det går framåt - långsamt men framåt :-)

Mötte en granne och hennes JRT som Vovven gillar extra mkt (ja, den första gången terriern sprang fram åkte han på stryk men efteråt har det gått hur bra som helst!). Inte så vanligt att se folk ute så tidigt på lördagar och inte minst sina bekanta men kan inte säga att jag inte blev glad av en kort pratstund för mattar och lekstund för vovvar innan jag skulle sticka till jobbet.

Och nu sen eftermiddag tog vi en promenad till Judarn för att se hur det står till med isen på Hundstallets agilitybana. Tyvärr ser det inte så ljust ut - kommer ta evigheter innan man kan träna där :-(
Synd för att vi är väldigt sugna efter vinterfästan.

Under dagen fick jag också ett mejl från Vällingby BK som fick mig att hoppa på tågperrongen - spårkursen börjar den 15/03 och inte 15/04 som jag hela tiden trott, dvs. redan på torsdag!
Kollade snabbt om jag inte är dubbelbokad då (teorin) eller på söndag (första praktiktillfället) men som tur är är jag inte det :-)
Så spännande, så nära! :-)

Imrn pälsvårdssöndag. Mysigt :-)

2 kommentarer:

  1. Gillar du rasstandaren och kan tänka dig att leva med det så kommer du absolut inte ångra sig. Har du möjlighet så håll koll på riesenträffarna och lägren så kan du få en ordentlig dos av storskäggen =)
    Lycka till med letandet av riesen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Jessika. Jag håller koll på olika riesengrupper på bl.a. fb och har faktiskt fått veta att om jag blir medlem i rasklubben får jag delta i läger med min mellis (trots att jag inte äger riesen än). Får kolla närmre på det :-)

      Fortsätter med mitt letande iaf, ska börja kontakta uppfödare snart för lite mer info =)

      Radera