Vovve.net

tisdag 27 mars 2012

Framtida familjebilden...

I morse när C. kom och Vovven lugnade ner sig lite grann fick vi (jag och maken) gos-stund med "varsin" hund. Vovven vänder rumpan för att bli kliad av sin matte. C. slickar daghussen i ansiktet.

"Sån hund vill jag ha", säger maken. Och det vet jag. Han drömmer om att få gosa med hunden men tyvärr är råttjägaren ingen goshund precis - alltså han kan gosa men bara när han själv vill och själv bestämmer hur länge. Jag gillar råttjägarens sätt att tänka ;-) Men jag gillar jaktlabradorer också, fast utifrån deras samarbetsvilja (skulle underlätta mycket i t.ex. lydnadsträningen).

Vi har redan pratat om att eventuellt skaffa en jaktlabbe. Nu efter i morse ser jag dock hur det kommer att se ut då - maken kommer att ha en alldeles egen hund ;-)
Kanske inte så illa ändå, kanske kommer han vilja följa med ut i skogen när vi spårar eller till brukshundsklubben när vi tränar lydnad?
Men hemma... där kommer Matte med Skägget och Husse med Labben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar