Vovve.net

torsdag 1 mars 2012

3 dagars helg framför och riesenskägg ggr 2 bakom ;-)

Då har man rastat klart för den här veckan. Tagit ledigt imorgon och ska fara iväg till mina föräldrar som jag inte träffat på nästan 8 månader! Så är det tyvärr när man bor i två olika länder och den enda parten är den enda som har ekonomiska möjligheter till att åka och hälsa men samtidigt lider av tidsbrist... Men nu ska jag inte sura över världens alla orättvisor utan packa min väska och vila upp mig inför en spännande helg i Polen :-)

Husse och Vovven stannar hemma och är lediga alla tre dagar de med.
Det blir skönt för Mr Skägg att inte behöva stiga upp på morgonen och hålla mig sällskap medan jag arbetar. Visst gillar han det till en viss grad men hela arbetsdagar är lite för mycket för honom. Men det går inte så bra att lämna honom helt ensam hemma... :-(
Funkar med 2 timmar, då sover han under tiden men sen vaknar han och börjar skälla. Och nej, det är inte separationsångest... Det är snarare faktum att han har tråkigt som driver honom till vansinne. Och så vaktar han också när han är ensam (lite för mycket för min smak).

Anledning till att jag var tvungen att lämna honom hemma igår var att jag tagit ett kort uppdrag att ta ut två härliga riesensyskon. Tyvärr funkar de inte ihop med min råttjägare - men jag kunde helt enkelt inte tacka nej till detta!
Vi klättrade upp på en kull ute i skogen där vi hittade några snörester (det var typ 12 grader varmt, solen sken som galning... riktig vår!) - att dokumentera detta var bara ett måste ;-)



På bilden hanen K. in action :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar