Vovve.net

tisdag 20 mars 2012

Emilia som dagmatte

I did it! Beslutade att förutom hundrastning erbjuda också mina tjänster som dagmatte på halvtid. Förra veckan träffade vi en ung jaktlabbe som verkade passa in i bilden och idag var hans första dag hemma hos oss.

Vovven var hur otrevlig som helst när C. kom in med mig imorse men lugnade ner sig så småningom och blev jättesnäll istället - jag fick hålla C sysselsatt så att han inte stör min lillkille som inte vågade säga emot fast han tyckte att ungen var lite för "på".
Imorgon dag 2. Tänkte börja med en gemensam promenad och kanske lite lek i skogen så att killarna vilar en stund sen innan vi drar till vovvarna vi rastar.

Som tur är är det onsdag imorgon och det betyder bara två tikar under förmiddagspasset. Vi kommer att klara oss galant :-)

Imorgon är det också Husses födelsedag. Därför kan jag inte riktigt slappna av än trots att jag varit igång sen 6.30 imorse. Tårtan måste avslutas innan maken kommer hem efter bowlingträning inatt :-)

Hoppas att det blir våra munnar och inte labbes mun som får smaka på den iaf ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar