Vovve.net

söndag 25 mars 2012

Att spåra med clownen ;-)

Förra veckan låg jag här utslagen efter att de har bytt antibiotika på mig men den här helgen tänkte jag absolut inte missa spårkursen =) Sms:ade instruktören, tackade ja till skjutsen från busshållplatsen och drog till Lövsta för dagens spårpass.

Vovven var hyperstressad när vi kom fram men som alltid lugnade ner sig lite efter ett tag. Han fick följa med när vår grupp la spåren och då var han supertaggad. När vi lät spåren vila och själva satte oss i solen och fikade var han fortfarande taggad men har redan blivit ok med att ha alla nya hundar rund omkring sig och kunde även t.o.m. lägga sig i gräset när jag släppte kopplet för att få i mig lite mat och kaffe.





Sen tog hela gruppen sina hundar och vi gick samtliga spår (fyra) fast lite efter det spårande ekipaget. Vårt spår låg sist. När det var dags och selen och linan åkte på drog han till spårets början och sen försvann hans hela spårmotivation.
Luktade i mossan där vi markerade början och sen dök ner i gräset och blåbärsriset. Grävde ett hål, käkade jord...
Spårade lite...
Sen hoppade upp på en stor sten, tittade på mig och instruktören sen på ekipagen som följde efter och såg ut som om han ville säga "kolla, jag är störst, starkast och vackrast" och tänkte absolut inte komma ner :-P
Spårade lite...

"Oj, titta, där är en pinne. Vad roligt. Jag tänker käka upp den också"


Vi kom till spårets slut men tyvärr fick stanna för att en kvinna med sina två hundar korsade precis över vårt spåravslutning (dummy). Och då var det jäkla fart på Råttjägaren! Han skulle nämligen spåra var de där två hundarna kommit ifrån :-P

Fick hjälpa till och uppmuntra honom till att leta efter dummyn och när han till slut hittade den var han jättelycklig.
Ja, som instruktören sa, en bra dag hade Vovven i alla fall. Inte en bra spårdag men en rolig dag i skogen ;-)

Och det måste jag säga hade jag med :-D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar