Vovve.net

torsdag 3 november 2011

Vår fyrbenta gäst (Hundtjänstens första heminackordering)

Nu har vi besök =) En av mina kunder ska övernatta hos oss i två dygn. Hur mysigt som helst, tycker jag =)

Jag har varit ganska nyfiken på hur det skulle gå. Å ena sidan var jag säker på att jag skulle kunna hantera alla situationer utmärkt - jag känner ju min egen hund och han har blivit mkt bättre på att lyssna på mig även i lägen han tidigare kunnat låsa sig fullständigt. Men hur roligt är det att behöva sitta mellan två hundar som inget annat vill än att döda varandra?

Som tur är har det inte blivit så där alls. Först hämtade vi W. på en vanlig rastning, sen fick han följa med på ytterligare två och sen begav vi oss hem. Vovven tyckte väl det var lite märkligt att W. inte ska lämnas i det där lilla huset utom att han ska följa med oss men det var ingenting som störde.
Bägge hundarna satt väldigt fint i trappan när matte gick in för att stänga av larmet hemma och sen kom snällt in när de kallades. Inget bråk, inget morr, inga onda blickar... Som om min egen hund blivit förväxlat!

Hur som helst, jag glädjer mig bara åt det. Imorgon rastar vi inte så många hundar (antingen två hushåll eller bara ett) pga höstlovet och Alla Helgons helg, då kan vi passa på att göra något roligt ute - kanske besöka agilitybana eller liknande. Har nästan all tid i världen och orken räcker långt utöver det vanliga.

Jag har ju varit lite orolig över att jag skulle behöva sova på golvet i vardagsrummet så att ingen av hundarna skulle känna sig utanför men det verkar inte behövas =)
Det enda problemet är dock att nu har jag två vakthundar hemma som mer än gärna larmar när någon dyker upp i trappan ;-) Men det kan man ju leva med. Människan pratar, hunden skäller, tycker jag.

Nu ska man läsa lite bok innan vi ger oss ut på en mindre äventyr (läs: kvällspromenad) för att möta husse på väg från jobbet.

Skulle jättegärna vilja ta emot flera hundar på heminackordering. Det verkar ju inte direkt vara något problem alls =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar