Vovve.net

tisdag 8 november 2011

Härlig hösttisdag =)

Idag gick allt så mycket bättre än igår! Jag fick de där två bråkstakarna att fungera och det känns fantastiskt! Inte ett enda morr!
*stolt*
Tyvärr gick det inte utan munkorgar vid hämtning men så fort vi befann oss utanför grinden åkte de av och resten av promenaden hade vi hur mysigt som helst.
Imorgon ska Vovven ha ledig på dagen och vila upp sig inför kvällens lydnadspass ute på Färingsö.

A propos lydnaden... Jag hade så stora problem med att få Vovven intresserad av apportbocken... Gud, vad det var jobbigt i början. Plötsligt i mitten av förra veckan sitter han där men apporten i munnen och viftar på svansen, hihi =) Men det alldeles bästa hände igår när jag kom hem från min sista rastning (hade lämnat Vovven hemma med Husse strax innan).
Vovven brukar hälsa genom att komma med något i munnen. Det brukar vara hans tuggben - i synnerhet benet han haft under dagen/kvällen, det färskaste. När våran gäst var här hade jag plockat undan alla tugg och annat som skulle kunnat orsaka bråk mellan hundarna. Efter besöket tränade jag och Vovven apport och efteråt lade jag bocken på bordet (bordet är 50cm högt, alltså inte för högt, speciellt inte när man står vid soffkanten).
Gissa vad Vovven kommit med vid hälsning igår?
HAHA!
Och jag som varit rädd för att det skulle vara för svårt att lära honom att ta hand om apportbocken på ett bra sätt ;-)

Nu ska det vilas i mitt hem... Varmt te, en kanelbulle (bakad av Kära Maken igår) och en bok - precis som jag älskar det =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar