Vovve.net

fredag 4 november 2011

Gästens första natt avklarad =)

Att ha två vovvar hemma fungerar hur bra som helst =) Särskilt eftersom vi inte hade mer än en hund till att rasta - då passade vi på att ta en lång sväng till Judarskogen. Power-walking runt Judarnsjön var definitivt en höjdare både hos mig så som hos hundarna själva. Fast om de fick välja själva hade de säkert skippat kopplen ;-) Tyvärr så är det svårt att släppa tre hundar som inte tillhör samma hushåll och har en varierande grad av inlärd inkallning när man är ute alldeles själv. Allt för stor risk för att någon kommer till skada - inte för att mina hundar inte är snälla men de är inte världens minsta... Speciellt inte boxern som är extremt förtjust i människor - och av glädje glömmer hur stor han egentligen är.

Natten gick som den gick. Bättre än väntat då jag fick sova i min egen säng och inte på en madrass på golvet som jag tidigare trott att jag skulle behöva ifall det skulle finnas risk för bråk mellan hundarna. Allt kändes dock mycket tryggt.
Tyvärr efter att jag och vovvarna hade lagt oss fanns det inte längre nån plats i sängen för Hussen... Som tur är tycker inte Vovven (alltså min lille skäggis) om att ligga i värmen, hihi. Han var först att lämna sängen.
Våran gäst stormtrivdes dock liggande på ryggen mellan mig och Maken. Ungefär varannan timme bytte vi position - hunden ovanpå, hunden bredvid, hunden under... Hela j*kla cirkusen, hehe. Men jag måste erkänna att det var ganska mysigt, det där. Jag gillar att ha päls i sängen och Maken är inte tillräckligt hårig ;-) Vovven gillar som sagt inte ligga i sängen när det blir för varmt - han ser bara till att vi hamnar i sängen, sen pussar han oss godnatt och ger sig iväg för att komma tillbaka på morgonen ungefär 30 minuter före larmet (hur f*n vet han när mitt larm ska ringa?!) och mysa och gosa lite... men bara lite ;-)

Vi får se hur den här natten kommer att se ut. Tyvärr ska gästen lämna oss imorgon... Trist för att jag verkligen uppskattar extra sällskapet, särskilt när Maken jobbar sent.

Det blir dock tollar-schnauzerpromenad efter att vi ger gästen skjuts hem och sen är det dags för en observationsuppgift som jag har att göra på hundkursen på universitetet. En liten flock av dholar (?) ska observeras och sen ett etogram ska göras. Spännande =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar