Vovve.net

onsdag 30 november 2011

Blah, blah, blah

Då sitter man hemma istället för att köra hårt med lydnaden i ridhuset... Jag vet inte riktigt vad som hänt, har bara helt enkelt ingen ork kvar efter dagens arbete och då tyckte jag det är rättvisare mot alla att jag inte ska med. Kurskamrater kommer nog skippa helt idélös mig och Vovven kan tränas nån annan dag då Matte kan uttrycka sin glädje på rätt sätt. Dessutom så gör vi faktiskt så mkt varenda dag nuförtiden att han förtjänar sin ledighet. I söndags stod han ut i flera timmar på trimbordet på Wallins Hundvård där vi var på en trimkurs för schnauzer, sen måndag och tisdag var han med på alla rastningar - och det innebär inte bara massor med bus utan också massor med hårt arbete också. Vovven behöver ju vara riktigt duktig så att Matte kan fokusera på andra hundar.

Så idag tar vi det lugnt =)

Imorgon börjar vi dagen med ett kundmöte, Vovven ska naturligtvis med då det egentligen är upp till honom om vi kan ta emot denna fyrbenta eller inte. Kommer de bra överens kan vi börja rasta omgående. Bråkar de däremot blir det ingen gemensam rastning, helt enkelt.
Sen blir det alla rastningar tillsammans både imorgon och på fredag...

Egentligen är det lite för mkt jag utsätter min hund för men tyvärr har ingen som helst möjlighet att bara ta honom en del av dagen (annars än de dagarna som Husse är ledig, dvs. typ en gång i veckan) och ingen möjlighet att lämna honom ensam hemma längre än nån timme heller. Därför måste han med så ofta.

Hur som helst, ska ta en lugn prommis ute i vinden och mörkret. Sen ska jag ta det lugnt med en bok (har tidigare varit på biblioteket så jag har sysselsättning) eller liknande. Och tidig natt önskas också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar