Vovve.net

söndag 20 november 2011

En bra söndag...

Dags att avsluta denna vecka, hoppa in i duschen och sen sova en stund för att börja morgondagen med ett leende på läpparna.

Var på massagekursen tidigare ikväll. Mysiga första timmen, tyckte Vovven, sen tröttnade han. Dock kunde jag åtminstone befria honom från hans halsband och koppel. Han stannade ändå inom av vår filt bestämda gränser.
Gjorde huvudmassage. Det verkade gillas av den fyrbente. Mer än ryggmassage i alla fall. Han slöt ögonen och bara njöt av att få öronen masserade. Ha! Där hittade jag hans svaga punkt. Ska definitivt användas oftare i situationer då våra åsikter om vad som behöver göras går isär ;-)

Imorgon ska Vovven följa med på rastningar. Tror jag gör en liten ändring och byter vissa hundars tider för att jag ska kunna hinna med allt och ändå vara på ett kundmöte kl. 16.00... Lång dag väntas...

En bra söndag har det varit hur som helst. Börjades med en kurs med Fria Hundar (älskar!!!) där Vovven var mycket duktig (kopplet behövdes nog inte), sen gjorde jag alla "gamla" uppgifter till beteendebiologikursen på LiU och så massaget till avslutningen.
En bra söndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar