Vovve.net

onsdag 9 november 2011

Dimma och trimkurs hos Fixus

Väderprognoserna är ibland riktigt roliga (NOT!). Jag var förberedd för ytterligare en härlig höstdag i solen med vovvarna springande runtomkring mig och i morse såg det fortfarande ut som om det kunnat bli bra. Minut efter minut slocknade mina drömmar om att få vistas i solen hela dagen... Vid lunchtiden (dvs. efter typ en rastning) var dimman överallt. Sen började det dugga. Och så fortsatte det, och fortsatte...

Igår kväll fick jag ett mejl från Jannica på Kennel Fixus om att hon ska hålla trimkurs i slutet på november. Frågar om jag fortfarande är intresserad och vill vara med.
Naturligtvis!
Problemet är att Vovven är nu nytrimmad och ser hur bra som helst ut (tack vare Renée på Kennel Raggen!). Fick en fråga (och jag funderade en del på det själv också) om jag inte känner någon vems vovve jag skulle få låna till kursen. För två veckor sen hade jag svarat "ja" och vänt mig till en kvinna i området som har en härlig dvärgtjej s/s men... hennes tös är också nytrimmad!

Finns det nån schnauzer därute i Stockholmstrakten som vill bli provtrimmad den 27:e november? I så fall finns jag här! Det är bara att mejla emiliashundtjanst@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar