Vovve.net

torsdag 29 november 2012

Snö!

I måndags började det regna. Och det var inget vanligt regn utan ösregn non stop. Tisdagen var ingen rolig dag ute, jag fick lätt nedkylning och hamnade under täcket med jäkla massa kläder och kroppstemperaturen under 36 grader. Ja, så kan det vara på mitt jobb, tyvärr. Igår övergick regnet långsamt i snön - och jag måste säga att trots plusgrader och faktumet att snön var blöt och stannade inte på marken underlättade den min arbetsdag rätt så mycket ändå. Jag blev hälften så blöt, hälften så kall och kunde hålla mitt humör uppe en hel del också - vilket är otroligt viktigt för att allt ska fungera som det ska. Igår kväll började snön lägga sig på marken och idag, trots att det fortfarande har varit +1 hela dagen, hade vi en fantastisk dag ute, jag och hundarna. Alla var lika glada av att få komma ut, ingen som tittade konstigt på mig, alla var leksugna och vissa fick även springa lite och röra på sig =)

Schnauzern själv hade gärna skippat vara med hela dagen man jag har inte riktigt lust att köra fram och tillbaka bara för att han känner sig för att stanna hemma ena stunden när jag vet att han kan ångra sig en timme efter och börja skälla vilket irriterar grannarna så han fick vara med. Han skulle ändå lämnas ensam under sena eftermiddagen då jag fick i uppdrag att hämta en ny fyrbent på dagis i närheten och då tänkte jag passa på och handla på vägen hem.

Synd bara att jag måste iväg och jobba med annat i helgen för att den fina vita snön ger ju massa med lekmöjligheter och idéer och jag vet hur glad Vovven blir när det är vit och man kan helt själv gömma sin boll och leta upp den utan att nån människa behövs ;-)

Vi njuter så länge vi kan...

1 kommentar: