Vovve.net

tisdag 6 november 2012

Lite ditt och datt

Nu har det gått två dagar sen jag började använda mig av bilen i jobbet och det gör så klart stor skillnad! Nu när det är endast rastningar som jag utför och när jag inte längre behöver springa mellan husen för att hinna (ibland så långt som 2-3km) har jag återigen funnit glädjen i mitt arbete! Det enda som stressar mig denna vecka är en inlämningsdeadline för en examinationsuppgift på kursen Djurs medverkan (som jag tidigare skrivit om). Deadlinen är imorgon och jag har skrivit precis 1/3... Men men... Jag hinner, det är bara att ställa larmet på 5 imorgon och skriva ytterligare 1/3 och sen avsluta på kvällen efter jobbet. Sen har jag en mindre observationsstudie att utföra för den andra kursen, introduktion till etologi, och sen är det dags att ta itu med ny läsning och nya uppgifter - men då kommer iaf mer än hälften vara avklarad för terminen!!

Till våren kommer jag ta en paus från högskolestudier (om inte komplettera hundens beteendebiologi II men vi får se) pga instruktörsutbildningen. Där vill jag lägga hela mitt studiehjärta (för att arbetshjärtat ligger hos hundarna, så klart!) under året 2013 och i början av 2014 för att hämta mitt yrkesdiplom ASAP :-D Sen blir det dags för lite omorganisation i företaget - men det är långt kvar dit.

Dags att ta upp hundträningen snart igen men frågan är bara vad. Lite dålig tajming när det gäller agilityn, haha. Men lydnad kanske? Skulle vara roligt att debutera nästa år... Vi får se om jag hittar en passande träningsgrupp.

Schnauzern mår iaf bra. När vi var i Italien tor-sön var han med Hussemor och verkade haft det riktigt, riktigt prima. Tjock har han blivit, haha. Så nu är det dags för lite bantning - han ska följa med på jobbet hela veckan! Men som sagt, med bilen och några avbokningar alt. promenadförkortningar (ett löp, en skadade och en med lite annat) rör vi oss långt ifrån lika mycket som vi brukade göra fram till höstlovet... Både Råttjägaren och Matte ska nu se över sina matvanor ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar