Vovve.net

onsdag 28 november 2012

Verkligen o-hundigt inlägg om ruskvädret ute

Vintern är på väg hit. Det är väl bra, antar jag. Jag måste dock klara en dag till med rusket och nu när jag vet att oavsett vilka kläder jag väljer kommer jag ändå vara blöt och frysa vid 14-tiden ser jag verkligen inte fram emot denna dag.

Haglöfs kängorna ligger på tork. Gummistövlarna ger ingen som helst värme samt att det är näst intill omöjligt att köra bil i dom... Viking-kängor? Ja... De har jag aldrig provat köra i så det vågar jag inte mig på heller.
Det återstår att ta blöta kängorna från igår.

Lite svårt att vara positiv men jag försöker och det enda positiva jag hittar i det hela är att vi överlevde gårdagen och om man tror väderprognoserna är det bara typ en dag av det ösande regnet och blås kvar sen kommer snön. Man blir inte lika blöt när det snöar och, i följden, inte lika kall.

Ser fram emot helgen som kommer trots att jag jobbar en hel del ca 1 timme hemifrån. Morgonpromenaderna i -9 är något jag gillar, tro eller ej :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar