Vovve.net

fredag 10 augusti 2012

"Vardagligheter"

Mina promenadskor som blev genomblöta i förrgår har faktiskt inte hunnit torka än och jag kan inte använda de jag hade förra året för sulorna slitits helt redan efter två månader så idag körde jag på löparskor - och de är inte precis kända för att vara vattentäta eller åtminstone vattenavvisande. Naturligtvis regnade det massor under tiden jag var ute med hundarna... Att behöva gå flera timmar i blöta skor är ingen höjdare...

Ännu en vecka avslutat. Denna har börjat rent helvetiskt men väl ute på våra promenader kom jag på allt detta som är roligt och givande med mitt jobb.
Och nu till helgen blir det ännu mer jobb, bara att denna gång icke-hundrelaterat.

Någon gång under sommaren var jag och vaccinerade Vovven mot kennelhosta igen, förresten. Tänkte att eftersom han följer med och träffar så många hundar kan det vara bättre med lite skydd än inget skydd alls. Men jag är medveten om att vaccinet skyddar till ca 60-80% och att risken för smittan ändå finns - vi har redan varit med om det en gång...

Nu ska jag ta en vilostund här. Ska orka med en hel del grejer sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar