Vovve.net

onsdag 15 augusti 2012

En mycket god dag

Idag var en riktig sportdag här. Började med en kort promenad med Vovven vid 7-tiden, sen dags för frukost innan Labbis skulle lämnas hos oss. Sen en kort vilostund för vovvarna och för mig var det dags att slutpiffa två inackorderingsavtal och ett dagmatteavtal (erbjuder faktiskt denna tjänst fast i liten utsträckning; har en daghund som jag passar tre förmiddagar i veckan sen typ mars och nu en till som ska passas fem förmiddagar i veckan; så fullbokad på passning på dagtid är jag, kan dock fortfarande ta emot en mindre vovve för passning under eftermiddagar dock först från kl. 14.00). Sen var det dags för alla rastningar.

17km blev det totalt och 9 hundar (plus mitt Skägg, naturligtvis).

Och så hemma var jag bara en kortare stund, för att käka nåt och lämna Vovven, sen for jag iväg till ett kundmöte (en tollartjej som jag hjälpt med under juni-månad kommer tillbax, denna gång mer permanent, förhoppnigsvis).

6km senare var jag hemma igen med ett påskrivet avtal i väskan.
Och ja, jag cyklade dit. Till min förvåning gick det bra att cykla - trots att jag inte gjort det på flera veckor/månader. Coolt =) Det kanske blir cykel till hundarna imorgon =)

Nu är det dock dags för min kära nattsömn. Jag älskar faktiskt att sova =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar