Vovve.net

söndag 26 augusti 2012

Schnauzerträff

Vaknade imorse och funderade om jag inte bara ska ta ut en sväng med Vovven i närskogen och sen lägga mig igen... Men nej! "Om jag inte kommer upp och åker ut till schnauzerträffen nu kommer jag nog aldrig göra det", tänkte jag, steg upp på en gång, kollade vägbeskrivning till Berga NBG, slängde i mig en macka, fyllde en termos med kaffe, plockade hunden och vi for iväg. Ca en timme senare var vi framme och såg fram emot att träffa andra skägg och deras ägare.

Och det var klart värt det trots ösregn och åska =) Vovven var mycket glad att få träffa likartade, särskilt med tanke på att de flesta faktiskt var tikar, haha. Mest svarta, en p/s. Två valpar (kullsyskon från Raggen), resten vuxna.

"Vid bra väder, korvgrillning" stod det på FB:s gruppens sida (Schnauzer i Öst). Nu är det officiellt - åska räknas som bra väder ;-) Men det var rätt mysigt ändå. Vovven tyckte dock inte det och ville inte så gärna sitta på blöta altangolvet utan ville heller bli upplyft (något han verkligen avskyr annars!) så en stund hade jag honom i famnen. Blöta skägget såg ut som om att vara ute därborta var det värsta straffet han kunde tänka sig (ja, alla andra vovvar var antigen i bilarna eller i huset så... han var rätt ensam med alla tvåbenta som stod riktigt tätt intill varandra under parasollerna som fick agera paraplyerna idag och som tyvärr ändå släppte en hel del vatten). Men när korven från grillen serverades på bordet - då blev han genast pigg och bjöd på många "konster" för att åtminstone få en liten bit =)
Det fick han heller, inte bara en bit utom en hel korv från en annan schnauzerfrälst =) Smaskigt =)

Vi fick skjuts till t-banan så att vi inte behövde tänka på bussen som går varannan timme från Berga Gård och dessutom kanske precis skaffade oss en ny träningskompis till våra spårdagar (enklare med spår om man är två, särskilt om man inte har bil och måste binda sin hund i ett träd... inte roligt).

Nästa månad är det dags för en promenad i Strängnäs. Först var jag inte så sugen på att åka till en annan stad för en hundpromenad MEN efter idag tycker jag att vi måste hitta ett sätt att ta oss dit =) Så roligt =)

Tyvärr inga bilder, inget bra väder till att dra ut iPhone från fickan och nån annan kamera hade jag tyvärr inte med mig. Men kanske nästa gång?

2 kommentarer:

  1. Fleur säger tack för grattis. Hon firade med grädde och nanbröd!. Verkar som om ni haft en trevlig dag i schnauzersällskap. Strängnäs ligger lite långt bort. Vi får ordna schnauzerpromis i Ursvik. Haha, nära oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska rösta på Ursvik nästa gång :-) Som sagt, september är det Strängnäs men ingenting bestämt för oktober än ;-)

      Radera