Vovve.net

fredag 24 augusti 2012

Så lugnt, så lugnt...

Sådan där orolig natt hade vi natten mot idag men jag är mycket säker på att det kommer att gå bättre inatt =) Har nämligen en inackordering hemma här, en mycket trevlig boxer kille som tillhör mina fasta kunder (har funnits i princip från början) och han har saknat sin husse lite för mycket under natten. Men sen fick han vila upp sig i sitt eget hem en stund medans jag rastade några andra hundar, han själv fick följa med på en del rastningar (bl.a. träffat min nya daghund och de två blev riktigt förtjusta i varandra =D) och nu ligger det en mycket trött schnauzer i sovrummet och mycket trött boxer i vardagsrummet.
En mycket trött hundrastare finns också med, naturligtvis ;-)
Vi kommer att köra några hundaktiviteter till under kvällen och då kommer de garanterat sova gott inatt.

Under tiden när någon hund övernattar hos oss brukar vi dela på oss och en sover i sovrummet och en i vardagsrummet. Det är endast två hundar som sov här som visade tydligt att det är helt ok för dom att sova ensamma i en annan del av lägenheter medan resten av familjen sover i sängen i sovrummet, resten får sällskap under natten.
Natten mot idag försökte maken min att sova i soffan och det gick si så där - speciellt när boxergästen bestämt att han också ska vara i soffan. Mer plats än för en så pass stor boxer finns inte där ;-) Inatt är det min tur för att jag är ledig imorgon och då spelar det ingen roll om jag sover bra eller ej. Husse däremot ska jobba hela helgen och är inte ledig före tisdag, då är det viktigt för honom att ta upp den sömnen han inte fått nu.

Gud, så lugnt och stilla det är här nu... Helt otroligt, var länge sen sist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar