Vovve.net

måndag 27 augusti 2012

Valplängtan...

Blir så valpsugen nu... Efter att ha träffat Raggens senaste (mellan)tillskott, en brun labbe på 10 veckor, en liten/stor york som nyss flyttat in i området och en briard hos grannen vill jag också bli med valp!!

Tyvärr har jag bestämt att träna bort de olater som Vovven fortfarande har OCH åtminstone LPI INNAN vi utökar flocken med en fyrbent varelse till. Dessutom har jag fortfarande inte bestämt om det blir en schnauzer till, en riesen, en jaktlabbe eller en airdale terrier... För nu är valet begränsat till dessa raser.
Och om Vovven fick välja själv skulle det troligen vara antingen en söt mellan eller söt riesen skäggsyrra. Om Husse fick välja skulle det säkert bli en jaktlabbe. Om Matte fick välja själv utan att rådfråga någon annan skulle det säkert bli en riesen ;-) Och en airdale? Ja... Tyvärr vet jag i dagsläget för lite om rasen (fast jag har träffat minst 5 under mitt liv) men jag är nyfiken ändå.

Dock är det några grejer som går före. Vi måste skaffa bil (i år!). Vi skulle vilja flytta till ett hus. Vi skulle vilja ha barn innan hund nummer 2 så att hunden skulle vara uppvuxen med barn (enklare så än att vänja en hund som inte är det till att plötsligt vara med barn i hemmet). Bilen är ett måste, huset... ja, vore bra, men inte ett måste. Barnet... naja, kanske inte nödvändigt. En hund till - definitivt!

Men men... Just nu tänkte jag bli kompisar med ALLA nya valpar i området så att Vovven lär känna dom från början så att han inte blir ovän med dom när de blir stora, starka och inte lika söta som de är nu ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar