Vovve.net

lördag 12 maj 2012

Vilken vecka...

Var tvungen att avboka agilityn i onsdags då vi åkte upp till Husses familj för att ta farväl av hans käre pappa. Tråkigaste anledning nånsin för att möta sina nära och kära... Känns fortfarande overkligt...

Dagen vi åkte kom jag dock på att det finns ett kurstillfälle till denna vecka - på fredag. Samma dag skulle vi upp strax efter 4.00, åka tåg tillbaka, rasta dagens vovvar, passa en av dom... Hysterisk dag, helt enkelt...
But we did it!
Och agilitypasset på kvällen gick hur fint som helst! En duktig vovve har jag... Körde lite startträning med honom - jättesug efter hinder finns där och jag börjar märka tendenser till tjuvstart. Slalom gör han felfritt oavsett var jag befinner mig men nu måste jag göra om en sak där - eftersom han tyckte att slalomen varit så tråkig använde jag boll som belöning. Det jag skapade är en hund supersugen på slalom men som tvärstannar vid sista pinnen om han inte ser en boll efter! Så det jag behöver göra nu är att ställa in slalom i en kombination av flera hinder. Tror inte det kommer vara så svårt, Vovven älskar alla möjliga hopp-sorter ;-)

Imorgon är jag tillbaka på klubben fast denna gång utan min hund. Det blir en hel del "läsa hund" :-)
Råkade förresten dubbelboka mig, både föredraget på klubben OCH prova-på-viltspår med SBS... Mejlade Hund Sthlm om detta. Synd att det var viltspår som fick avbokas... Men det blir nog flera tillfällen. Nu ska jag fokusera på mitt jobb och "läsa hund" är definitivt en av mina huvuduppgifter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar