Vovve.net

onsdag 2 maj 2012

Vardagsinlägg

Dagen startade med att C kom till oss - efter en hel vecka.
Idag började vi också rasta Foxy Lady och det gick riktigt bra. Hon var följsam, glad och ovanligt lugn, märktes att C. och Vovven är mycket, mycket yngre än Foxy. Sen fick jag förfrågan om halvdagspassning av en hund till men tyvärr kan jag inte ta emot nån mer för passning just nu - SL sätter stopp vid två kopplade hundar per resenär och jag kan inte kräva att Husse hjälper till gratis i företaget, särskilt inte tidiga morgnar när han själv jobbar sena kvällar. Vi får se om det blir nya kunder ändå, jag har i alla fall en ledig plats på rastningstjänsten i just det området. En enda plats, blir den bokad av denna hund kommer jag inte kunna ta emot någon mer vovve mellan kl. 9.45 och 16.00 (dvs. jobbar i princip häcken av mig utomhus). Vi får se hur det blir.

Efter en hel dag utan ett enda moln har det nyss blivit ganska gråaktigt. Det känns skönt på nåt sätt, inte roligt att ta alla backar och trottoarer med t.ex. svarta eller jättepälsiga vovvar när det är som det var idag. Om jag däremot får välja mellan det och det som sägs komma till helgen tar jag heller dagens väder.
Har hört om ett nytt snöfall som kommer.
Snö i maj ogillas starkt.

Trevlig kväll. Två dagar kvar och helg igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar