Vovve.net

måndag 7 maj 2012

Händer massor, som vanligt

Tog en sväng till Råcksta i lördags. Svärmor och Husse skulle till minneslunden på begravningsplatsen där och eftersom den ligger alldeles intill Grimsta fältet passade jag på att träna lite med Vovven. Först var fokus helt borta - Husse och Hussemor hade ju försvunnit så hur ska lille jag kunna koncentrera mig på övningar, vad? ;-) Då passade vi på och tittade på ett annat ekipage som tränade där, en lydnadsuppvisning av en jaktlabbe... Fint såg det ut (fast hunden höll på att krypa fram vid platsliggning, i alla fall i början ;-)) och själv blev man sugen :-D

När Husse kom tillbaka körde vi igång. En liten stund blev vi dock störda av en liten mops som sökte en lekkompis där. Lite sur på ägarna blev jag naturligtvis för att de verkligen inte brydde sig, inte ens när Vovven blivit sur på deras hund och försökt agera på sitt kända vis (något jag VERKLIGEN vill undvika!!). När Husse tog mopsen i halsbandet och ledde den till ägarna fick han en grimas på mannens ansikte och "Han måste ju rastas" till svar (ja, rastas är väl bra men det betyder inte springa fritt och vilt till andra hundar och i synnerhet inte när man ser att ekipaget håller på med träning, vilket alla utom en kvinna med två pudeltjejer gjorde där; pudeltjejerna ville dock vara mest för sig själva de också!). Men de kopplade mopsen efteråt och vi kunde fortsätta.
Platsliggning med skott fick vi till och med :-D Det sköts vilt på skyttebanan där i skogen.
Och Vovven låg fint, riktigt avslappnad var han under tiden. Synd att jag inte filmade för att visa - eller åtminstone tog kort... Ca 2 minuter låg han, sen gick jag för att hämta honom - och vi körde en del kamp med bollen på slutet.

Måste verkligen säga att bollen med snöret är det bästa köpet vi gjort hittills i år :-D

Nu är det jobb imorgon och på onsdag, sen missar vi agilitypasset på SBK:s Sthlmsavd. för att vi far till Hälsingland där vi ska på begravning av en närstående, tillbaka är vi på fredag morgon och då direkt till vovvsarna - och ska hämta lagottotjejen som ska hålla oss sällskap hela dagen då. På lördag ska jag på extra rastning med Storskäggisarna som jag inte trodde jag skulle träffa igen ;-) Och söndag bjuder på clinic "Att läsa hund" med Cilla Danielsson från Hundens Hus.
Händer massor som vanligt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar