Vovve.net

fredag 25 maj 2012

Onsdagens agilitypass

En smidig schnauzer och en klumpig matte - så skulle jag kunna summera agilitypasset i onsdags. Skulle köra en mycket enkel bana med en böjd tunnel och ett byte efter den (däcket som nästa hinder) - inte för att bytet var nödvändigt i detta fall utom för att träna på det. Och så springer vi, jag skickar in hunden i tunneln och... han tar den från fel håll. WTF, tänkte jag. Men instruktören såg bättre, det visade sig nämligen att Vovven gjorde precis som Matte visade, haha. Jag var så inne i mina tankar på mitt byte efter att jag svängde med axeln alldeles för tidigt - och Vovven följde bara efter.
Vi tog det en gång till. Nu tänkte jag "axlarna raka tills han försvinner i tunneln, axlarna raka tills han försvinner i tunneln" om och om igen. Och när han äntligen försvann fokuserade jag så mycket på själva bytet att jag sprang raka vägen in i däcket! :-P Jaja... det är inte alla människor som kan vara på det viset, haha!

Hur som helst avslutade vi kurstillfället riktigt bra och är sugna på mer. Oturligt nog är det slut på kursen nästa vecka och nu har vi en hel sommar framför oss då vi tränar ensamma... Inte kul.

Här kommer bilden på vilande hunden under onsdagspasset =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar