Vovve.net

söndag 20 maj 2012

"Gammal"-heter

Måste erkänna att det var riktigt skönt med ett par extra lugnare dagar under den veckan. I torsdags var det inga rastningar (alltså menar jobb nu, inte egna hunden, naturligtvis) men vi hade en inackordering hemma. En av mina daghundar behövde lite hjälp och det gick förvånande bra. Han visade sig en riktig mysig grabb som älskar att ligga i soffan =) Ingenting man skulle kunna tänka sig han gillar när man träffar honom ute... Det blir säkert flera tillfällen med Mr B i vårt hem =)

I fredags skulle bara tre hundar ut med oss, riktigt lyxigt =) Och vår vän lagotton Z. gick ut med oss igår och idag - trots värmen hade vi riktigt roligt och Husse kunde följa med då han också varit ledig nu. Vovven lycklig, fick springa i skogen, rulla i sig i blåbärsrisen, bada i Mälaren, leka med hundkompisen och med Matte och Husse.

Det blev en del pälsvård också. Nu ser han ifs inte klok ut för jag fixade hans framtassar men inte riktigt hunnit/orkat göra mycket mer. Jag håller ju dock på att lära mig och eftersom vanligtvis gör jag tassarna sist och är då som tröttast tänkte jag börja från slutet denna gång.
Får väl fortsätta någon annan gång.

Nu vilar vi inför en ny vecka som bjuder på mycket sol (tyvärr inte så bra för oss som måste motionera 7-10 timmar per dag...), nya agilitypass och en del jobb att göra. Samlar krafter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar