Vovve.net

tisdag 30 oktober 2012

Hur vi har kommit (eller snarare inte kommit) till årets sista agilitypass på klubben och bilbur till salu!

Det blev ingen agility träning i lördags. I fredags köpte vi bilen (äntligen) och i lördags morse beslutade jag om att ta den till klubben. Trodde jag kollade vägen rätt men icke, vi körde runt och runt och varit nästan i Solna Centrum, och i Akalla, Jakobsberg för att sen hamna i Vällingby och till slut hemma i Bromma igen. Så synd för att jag var verkligen taggad denna gång men men... vi fick åtminstone lite praktik i att åka bil tillsammans, jag och Skägget =)

I söndags var det dags för en schnauzerpromenad till, denna gång på Söder. Jag vågade t.o.m. släppa Vovven inne i rastgården i Tanto och det blev inget bråk eller tjafs om nåt, han var lydig, nåt försiktig och inte gärna lämnade min sida om jag inte sagt åt honom att gå iväg ;-)
Så annorlunda kan han bete sig när han är i grupp på en okänd plats... Och så annorlunda här hemma när han möter andra hundar... Men men - efter besöket i rastgården (jag hade hur många tillfällen att belöna att jag slutade räkna, mitt lilla troll har så många ggr valt rätt alternativ, visat snällt kroppsspråk, vikit öra, vänt på huvudet... you name it!) har jag själv blivit mycket mer positivt inställd till världen (och så har jag semester och är ledig och behöver inte stressa, juppi!) att alla hundmöten sen dess gått riktigt, riktigt bra - avslappnad kropp, bra kontakt med mig, slankt koppel. Fantastiskt!

Vad som är mindre fantastiskt är att jag köpte en dubbelbur till bilen och den PASSAR INTE! Det är tredje generationens MIM, den största storleken, inkl. gummimatta och mellanväg. Buren färdigmonterad och inte använd (inhandlad i lördags). Krocktestad bak och fram. Någon som vill köpa?
6500kr kostar den. Är som sagt ny, endast monterad. Att hämta i Bromma. Det är bara att höra av sig. Nypris på Bromma Zoo 7795kr. Passar i bl.a. V70.
Annonsen finns på blocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar