Vovve.net

onsdag 24 oktober 2012

Lite uppdatering

Bilen är snart här, humörkurvan åkt uppåt nu :-) Nu kollar jag hundburar/grindar och allt detta för att hitta bästa tänkbara lösningen. Nästa vecka är jag ledig men veckan efter har jag redan som plan att köra bilen i jobbet (fast det kan hända att jag delar dagen så att jag inte behöver ta flera hundar med mig än en just den dagen) så det gäller att ha lite bråttom men inte för bråttom för att inte riskera att köpa vilket skit som helst och sen ångra det i evigheter.

Onsdag idag. I helgen var jag i Linköping på en helgträff, min tredje. Mycket givande helg med intressanta föreläsningar. Kunde dock ha skippat söndagen för att jag sett/hört bägge två innan men jag kunde inte motstå att lyssna på Per Jensen igen så jag stannade över.
Och nu till helgen blir det roligt. Först ska vi ha en agility-lördag för alla oss som missat något kurstillfälle under hösten och vi ska köra 10-14, förhoppningsvis i strålande sol och inte i ösregnet ;-) På söndag är det dags för nästa schnauzerpromenad - denna gång ska vi gå i stan och avsluta med fika och kanske lekstund i Tanto. Frågan är bara hur vi gör om rastgården är upptagen just då när vi kommer dit?

Denna vecka följer schnauzern med på samtliga rastningar. Det regnar inte (iaf inte mycket) och det är varken för varmt eller för kallt så han klarar det.

Sen är det rätt mycket plugg på den andra kursen jag läser, Djurs medverkan i vård och socialt omsorg. Nu håller vi på med en riktigt tjock bok i etik och den är inte världens lättaste... Och så har den inte så mycket med djur att göra... Men måste läsas och analyseras för att inlämningsuppgift 2 ska kunna genomföras. Och det jobbar jag med före och efter jobbet nu när man inte längre behöver besöka några bilhandlare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar