Vovve.net

torsdag 4 oktober 2012

Skitvecka...

I tisdags gick jag och Vovven upp riktigt tidigt och drog med cykeln till Höglandet. Placerade den strategiskt för att kunna cykla hem med Skägget så att han skulle kunna vila före agilitypasset igår.
Vi kommer till cykeln, hunden blir glad, jag släpper honom lös, allt bra så länge. Ungefär halvvägs när jag ska byta växlar knackar det i pedalerna och plötsligt kan jag inte cykla längre!

Yes, absolut fantastiskt. Inte bara att bilen inte finns och kommer inte finnas trots att enligt planerna bör jag redan haft den i nästan en vecka - nu strejkar cykelj*veln också!

Idag vägrade hunden stiga upp när jag och min daghund skulle ut på morgonen. Fick lämna schnauzern trots tidigare problem med ensamhetsträningen. Han klarade sig galant. Sov gott i den varma sängen medans vi sprang i ösregnet. Men eftersom jag var tvungen att komma hem och hämta honom på "lunchen" fick jag inte sluta tidigare trots avbokningar :-( Nämen, hoppas att imorgon kommer greven vilja följa med hela dagen så att jag kan komma hem före 15 för första gången på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar