Vovve.net

onsdag 17 oktober 2012

Riktigt vardaglig uppdatering

Så tyst på bloggen... Helt otroligt! Själv har jag dock varit hyfsat uppdaterad när det gäller mina favoritbloggar men tiden räcker inte riktigt till att skriva också - och så finns det ingenting att skriva om ur hundperspektivet, tyvärr. Just nu har jag lagt ALL träning på hyllan pga tidsbrist. Driva eget på heltid och plugga på 75% tar på en. Promenader på över 2mil om dagen varje vardag också. Speciellt nu när det är helt omöjligt att välja rätt klädsel. Går i höga, tunga vandringskängor för att inte halka i skogen (det har redan hänt, vill inte riskera igen, behöver min kropp för att kunna försörja mig, särskilt armar och ben) och tro mig, det är absolut inte samma sak som att gå 2 mil i jympadojor! Känner mig som nån j*kla militär ibland!
I helgen var jag, förutom på Skodasalongen, i en vildmarksbutik och köpte nya vandringskängor som är rätt låga och riktigt mjuka. Har tyvärr inte hunnit impregnera dom än och därför står de i hallen - och nu vågar jag inte ta de på mig förrän på fredag när det är färre rastningar och färre km att göra.

Har missat halva agilitykursen :-( Som tur är löste vår fina instruktör det på det viset att den 27:e samlas vi som missat flera tillfällen och kör "agilitydagen". Det passar mig riktigt bra för jag tog ledigt under årets höstlov! Egentligen var det tänkt vara en riktig skön semesterresa till nåt varmt land men pga det hela med bilen som dog etc. kunde jag inte besöka några hundpensionat som jag gillade och därför står utan hundvakt under den korta höstsemestern. Men då får man hitta på grejer här i närområdet istället, eventuellt ta en sväng lite "djupare" inom landet :-)
Helgen som jag börjar semestern med är i alla fall fullbokad (redan!). Då blir det agility på lördag och schnauzerpromenad i stan på söndag. Men först är det en helg med helgträffen på LiU! Och den ser jag verkligen fram emot!

Jag berättade för Husse om Hundstegs instruktörsutbildning. Han tog det riktigt lugnt! :-) Verkade nästan bli glad trots priset. Han tycker det är värt det om jag kan senare hålla en kurs eller två som komplement till hundrastning och då behöver jag inte lika många hundar att rasta som jag har idag (mindre slitsamt på jobbet). Men det är inte alls säkert att jag kan hålla kurser, mitt främsta mål med utbildningen är att breda ut kunskapsbasen och äntligen skaffa mig ett yrke. Sen får vi se vad jag gör av det i framtiden.

Det är så svårt att i dagsläget leva mitt liv utan bil... Har nu hänt flera ggr de senaste veckorna att jag suttit och gråtit, eller gått runt extremt illamående pga stressen trots det fina, vardagliga umgänget med djur. Men nu har jag hittat en bil som jag är lite mer intresserad i och ska ringa handlaren sen för att visa intresse. Kan åka dit först imorgon efter jobbet så det vore bra om de inte sålt bilen innan!
Snön... Varje år ser jag emot snön men det här året är jag rädd för att den ska komma för tidigt. Kommer det snö nu innan jag skaffat bilen kommer hela rastningsschema att rasa och jag tillsammans med det. Så håll tummarna. Snön, vänta en stund till innan du kommer till Sthlm. Eller snarare: minusgrader, vänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar