Vovve.net

söndag 7 oktober 2012

Hundig helg

Hundig helg har den här blivit än så länge. Tar hand om en inackordering här fram till måndag och en tjej på passning hade jag igår med (samma som förra lördagen). Tyvärr missade vi en del av det finaste vädret igår pga allt plugg som väntat på mig under de senaste två veckorna och idag när vi har alla möjligheter i världen att vara ute mycket och länge har det hittills varit rätt så grått och tråkigt trots alla fågelsånger :-(

Ingen bil i sikte... Den kommande veckan kommer vara ännu tuffare än den gångna pga att alla hundarna är på plats och behöver rastas. Jag räknar redan nu med några förseningar... Mitt schema hade tidigare sett bra ut fram tills i somras när en vovve har diagnoserats med sjukdom - och eftersom jag ändå ville så gärna fortsätta rasta just den hunden gjorde jag några ändringar i schemat... och så står jag här med faktum att jag aldrig kan hinna i tid till alla så länge jag inte har bilen till mitt förfogande (alt. att Husse ändrar saker på sitt jobb men det vill vi absolut inte; för första gången på länge jobbar vi liknande tider och är LEDIGA liknande tider!).

För att inte tala om agilityn... :-O Den har jag verkligen varit tvungen att lägga på hyllan... Varken hinner eller orkar - och inte min schnauzer heller. Synd men så är det ibland och i vissa situationer måste man välja - just nu behöver mitt jobb prioriteras.
Men vi ska klara kursen och vi ska tävla nästa år, det är bestämt, haha.


(uppdatering eftermiddag)
Nu har jag också berättat för Husse om instruktörsutbildningen. Han var inte sur :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar