Vovve.net

söndag 5 januari 2014

Lite mer detaljer om våra tävlingsplaner feb-juni

Det har inte varit så mycket hund de senaste dagarna. Det gråa vädret gör mig väldigt omotiverad, inte hjälper det att en spolarvätskelock har gått sönder och det blir först på torsdag som jag får en ny - inte roligt att köra utan möjligheter till att spola framrutan när det är som det är ute... Direkt livsfarligt, snarare. Så därför blir det inte mycket besök på klubben (eller snarare klubbarna) trots att jag inte jobbar med annat än papper fram tills på tisdag.

Alla skoluppgifter inklusive klickerträning är inlämnade och det är enbart examensarbete och slutprovet som är kvar. Uppsatsen är jag nästan klar med, det är bara refektionskapitel som är kvar och så korrekturläsning innan den skickas för bedömning. Mindre än två veckor kvar till examen... Känns roligt, spännande, läskigt och ångestgivande!

Idag blev det en pälsvårdsdag för Schnauzern. Ordentlig ullkamning behövdes och det fick han också. Har tyvärr märkt en del reaktioner vid kamning av rygg vid höfterna, på ena sidan reagerade han mycket mer än vanligt. Jag kände genom honom och ja, musklarna på den sidan var mer spända än de brukar vara när han borstas, hoppas det inte är något allvarligt och att det går över med lite vila. Och hans dagar bjuder på mycket vila nu!

Har gått genom hela första halvåret 2014 på SBK-tävling och kommit fram till några tävlingar som vi inte får missa. Än så länge har jag skrivit i min almanacka tre lydnadstävlingar (men det får bli lite ändring på det, syrran meddelade igår att hon gifter sig och det infaller på samma dag som vi skulle tävla för tredje gången i klass 1 så jag måste tyvärr ge upp tävlingen och flytta den tredje planerade starten till senare under året), fem (kan bli sex, inte bestämt än) starter i agility, en utställning och fem eller sex starter i rally. Vi får se hur det går med den sista sporten, jag känner mig väldigt taggad men den stora frågan är om vi hinner och orkar upp till mästarklass under det första halvåret eller om vi ska ta det lugnt och stanna ett tag i avancerad klass. Hur som helst ser jag verkligen fram emot mars när allt börjar :-D
(ja, en inoff rallystart redan om några veckor)

Ikväll är en långpromenad i stan planerad, det var länge sen senast. Så nu ska jag väcka Schnauzern, han blir säkert glad :-)

1 kommentar:

  1. Det är en hane, faktiskt! :) Eller. En "hen". Han är tidigt kastrerad och rätt könslös ;) Jag tror att du har helt rätt, han behöver lite tid att växa in i sitt eget skinn. Kanske ska man inte pressa vissa hundar ut på tävlingsplan för tidigt: vi har ju hela livet på oss! Tack för att du delade med dig av din tanke!

    SvaraRadera