Vovve.net

tisdag 21 januari 2014

Hundrelationer/hundkompisar

Det är så fantastiskt att se att Strike faktiskt har hundkompisar som han verkligen uppskattar. Nu fram till fredag och nästa vecka mån-fre har vi en inneboende, en storpudel, och relationen mellan de här två hundarna är obeskrivligt. 

När de springer tillsammans, när de hälsar efter att inte ha setts på en eller några dagar, när de busar eller luktar på samma fläckar... När de går hand i hand (eller snarare tass i tass) och de ger varandra "kärleksblickar", eller när de sover tillsammans i min säng (Schnauzern behåller dock lite av sin integritet och lägger sig lite längre bort men han delar säng och det är verkligen inte hans grej annars)... 

De är bästa kompisar och de litar på varandra. Jag som känner min hund så väl är faktiskt förvånad över att sån relation är ens möjlig i Strikes värld men det är den för jag ser sen med mina egna ögon!


Nu säger vi godnatt och imorgon tar vi nya tag. 

Just det, jag har redan meddelat överallt och skrytit som jag bara kunde men nu är utbildningen klar och jag har både diplom som hundinstruktör och som hunddagisföreståndare :-) 
Bra... Bra... :-)

3 kommentarer:

  1. Grattis till att du klarade utbildningen! Vad gulligt med Strike och hans bästa kompis. Fleur har också ngra få favoriter. Vi brukar åka skidor på Gärdet. Det dras inte alltid upp spår, utan ibland får man spåra själv, fast tycker inte det gör ngt. Vi har också åkt på Järvafältet. Där kan man dock möta visa surhuvuden ibland. De har inte greppat att allemansrätten även gäller vintertid. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad fint med hundarna :D

    ... och grattis till klarad utbildning :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till klarade utbildningar!

    SvaraRadera