Vovve.net

torsdag 4 april 2013

Lite av allt (sök, agility, fint och finare folk)

För några dagar sen började jag fundera på vad som hänt med sökkursen på SoSu eftersom det har varit så länge sen man fick meddelande från kansliet om att man fått plats på kursen... Smidigt som det är med FB-grupper ställde jag frågan där. Fick svar riktigt fort. Tyvärr fick jag reda på att kursen blivit inställd pga att det inte fanns någon som kunde hålla den.

MEN!

I morse kom ett nytt inlägg som svar på min fråga - kursen kommer att bli av! Vad glad jag blivit :-D Lite rädd också för det betyder MASSVIS med jobb om man ska hinna med allt man inplanerat - men vad mycket skoj också!!

A propå Facebook... Är medlem i några grupper där, hunddiskussioner kan vara intressanta. När man har namn och ansikte på folk är det också lättare att relatera och svårare att uttrycka kontroversiella åsikter (man tänker - förhoppningsvis - innan man skriver). Det finns en grupp som handlar om försäljning och omplacering av renrasiga, SKK-reggade hundar. Annan försäljning är faktiskt inte tillåtet. Administratören annonserar dock annat än valpar eller omplaceringar och tycker det är helt ok att h*n gör det (utan att fråga medlemmarna). Jag stör mig ärligt talat på sånt och funderar på att lämna gruppen. Vill inte bidra till höga statistiken nånstans där det finns jämna och jämnare, fina och finare... :-/ Synd bara om jag skulle råka missa någon intressant hund pga detta men... det kanske inte sker ändå?

Var igår på en temakväll om slalom och kontaktfält. Intressant, mycket har vi vetat redan innan men man lär sig alltid nåt nytt. På måndag är det dags för klubben igen, förhoppningsvis så går det att köra lite mer på planen då - visst hade det gått igår med om man haft gummistövlar eller t.o.m. baddräkt ;-) Det hade vi inte så vi gjorde inte så mycket praktik, bara en del teori.
Steg 4 i agilitytrappan, det sista steget inför det "riktiga" livet, börjar om 2 veckor! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar