Vovve.net

söndag 31 mars 2013

Väldigt ohundig påsk

Under den här helgen gör jag inget speciellt hundigt. Tränade lite på hundmöten på morgonpromenaden - det är alldeles för lite av den typen av träning i vår vardag av den enkla anledningen att jag alltid (eller iaf nästan alltid) har flera hundar med mig och det är de andra som min fokus huvudsakligen ligger på pga att just det är mitt jobb och det får jag betalt för.

Har besök av mina föräldrar som kom hit med nån jäkla influensa. Feber, mkt sömn, mkt hosta... Kan inte bara lämna dom här och åka iväg "bara så här". Husse är hos sin mamma (vi tog en sväng dit i onsdags men kom tillbaka i torsdags), har varit där i en halv vecka nu, kommer hem under eftermiddagen/kvällen.

Men! Jag gjorde en stor sak och det var att ta ut bilburen (den största dubbla MIM-buren är inte världens enklaste att ta hem från bilen, haha) och rengöra den ordentligt! Gummimattan på golvet var i det gråaste läget!
Nu hänger mattan på balkongen, buren står och torkar i vardagsrummet och själv är jag riktigt nöjd med min insats :-)

Ska kanske åka till stan senare, mamma ville till kyrkan och Schnauzern behöver lite mer aktivering än vanliga promenader runt kvarteret så en stadspromenad när vi samtidigt hämtar Husse låter bra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar