Vovve.net

fredag 5 april 2013

Helg? Vad är det?

Och så kommer helgen, och det frågas "vad ska ni göra för roligheter med era hundar?" - och jag kan bara svara: jag lämnar min hund hemma med husse (betyder mycket vila, lite aktivitet för hunden), själv åker jag på mitt sista extra arbetspass på "gamla" jobbet. Hela dagen imorgon och halva dagen på söndag. Så det lär inte bli så mycket hund den kommande helgen. Däremot planeras det extra mycket katt istället ;-)

Nu blir det pizza med Husse och kanske en film eller nån serie för att samla krafter inför fortsättningen av arbetet.
Trevlig helg!

_______________________________________
En liten notis: Har tänkt mycket på detta med avel av en speciell retriever-ras (inte labben) och tycker det finns uppfödare som inte bryr sig om att bevara rasens viktiga egenskaper utan avlar mer för "fina" (oftast alldeles för stora) och "lugna" hundar (sen att lugna hundar i verkligheten antingen är understimulerade som gett upp hoppet om bättre liv eller tröga individer utan samarbetsvilja... en annan del av storyn...).
Och att välja ett hem åt varsin valp är riktigt svårt. Verkar som att vissa lätt glömmer att det tyvärr inte räcker med enbart kärlek för att skapa de bästa förutsättningarna för en hund att utvecklas till en riktigt fin vuxen individ och representant för rasen. Mer tänker jag inte gå in på detta ämne nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar