Vovve.net

torsdag 25 april 2013

Exemplarisk hundträning (jaktlabbe)

Önskar att jag hade mer tid och mer ork. Då skulle jag låna en av mina kunders hundar och träna rallylydnad med honom inför tävling. Tror vi skulle kunna komma långt!

Strike och jag ska på rallysöndag nu till helgen, fräscha upp lite gamla kunskaper. Det kanske blir något ändå. Men när jag ser labradoren göra samma saker, hur lättmotiverad han är och hur lätt det är att ändra och befästa ett beteende på honom...

"Aha, nu kommer inget godis. Hmm... Hur ska jag göra för att få en bit? Kanske så här? Nä... Fortfarande inget godis. Kanske så? Nä... Kanske så här? JA, där kommer det! Note to myself: gör precis samma sak igen när hon frågar dig, det gav dig tillgång till mat"


Kan hundträning verkligen vara SÅ enkel?

1 kommentar:

  1. Sv: Ja, någon renrasig Havanais såg det inte ut som, även om ägarna påstod så.

    SvaraRadera