Vovve.net

söndag 28 april 2013

Nu ska det tävlas :-D

När vi steg upp imorse såg jag stor förväntan i Schnauzerns blick.

- Vad då, Matte, ska vi möta den där roliga svarta schnauzerjäntan och hitta de där pinnarna i skogen igen?
- Nej, hund. Idag är det dags för rallylydnad. Du vet, det där med saker som ligger på marken där vi stannar och jag ber dig om att göra något och du gör det och vi blir glada och går vidare till nästa sak. Kommer du ihåg? Men först ska vi dela korv i små, småbitar så att du inte blir tjock för då kan du inte hoppa agility och det vill du inte, alltså att inte kunna hoppa och springa fort, fort, fort. Eller hur?


En blick som skulle kunna tolkas som ett nickande. Efter en stund var väskan packad och vi var på väg till Ålsten för att träna med Kicki och ett gäng Glada Jyckar på prova-på-dagen. Tjusigt.
Rätt blåsigt var det men solen sken och alla var superduktiga. Schnauzern kunde t.o.m. vara lös däremellan och kunde ligga plats när jag gjorde min banvandring (något han vägrar göra vid agilityn). Nu kom tävlingssuget för det visade sig att vi kom ihåg massor från grundkursen på Hundens Hus för snart 2 år sen så... ja... så fort vi kom hem och jag gjorde min deklaration loggade jag in mig på SBK-tävling och anmälde oss till vår debut i rallyn! YES! Strax efter var anmälan till vår första agilitytävling inlämnad och betald (samma vecka som rallyn, haha) så nu ska det tränas för fullt så att vi inte gör bort oss på banorna om en månad!

Resten av dagen gick åt vila för Vovven och plugg åt Matte. Imorgon är det dags för en långmåndag igen - denna vecka har dock ett litet uppehåll däremellan (då vi kör agility för fullt!) och till helgen kommer bästa Svärmor/Hussemor och agerar hundvakt så Matte och Husse kan äntligen få lite egentid (senast var det i september vid bröllopsårsdagen).
Det är så sällan vi går ut och gör något att man inte har nån aning vad man vill göra... Men kanske bio eller nåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar