Vovve.net

onsdag 30 januari 2013

Ytterligare en företagsjämförelse (kort)

Har idag hittat något som verkar som ett större företag som anställer hundrastare för uppdrag runt i Stockholm. Läste deras beskrivning.

"Vi skiljer oss dock ifrån andra hundvaktsföretag på så vis att

- Vi utbildar vår personal konternuerligt
- Vi ger dem inspiration
- Vi väljer pålitliga och rutinerade hundvakter
- Vi väljer personal som är prickfritt i polisregister"

Och nu undrar jag... hur skiljer de sig från mitt företag?

Jag utbildar mig kontinuerligt (så stavas det, förresten): just nu med fristående högskolekurser och andra föredrag inom hund, om en månad med yrkesutbildning inom samma ämne. Läser nästan uteslutande hundböcker och hundartiklar till så pass djup grad att Husse snart tröttnar på mig totalt.

Jag kollar regelbundet med vad andra liknande företag på marknaden har att erbjuda och söker inspiration för att förbättra mina tjänster eller mitt sätt att "utföra arbetet".

Jag behöver inte lita på mina förmågor att välja en pålitlig person - jag kör själv, förmedlar tjänsten till ingen annan och om jag får hjälp (i "form" av maken) så är jag alltid med och hans jobb består av att ta t.ex. en hund som gärna vill ha lite mer frihet eller hjälpa till att hålla ett öga på våra hundar när jag släpper dem för lek. Maken min har jag varit ihop med i över 6 år så... det självt är enligt mig bästa beviset på att han är pålitlig :-)
Så det finns ingen risk i att bli "blåst" när man anlitar mig för det är jag och endast jag som ansvarar för att din hund ska komma ut.

Enkelt.

Så... jag tror jag vinner ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar