Vovve.net

måndag 28 januari 2013

Gårdagens filmer om/med hund

Igår kväll såg jag två filmer med hund som tema.

Den första filmen var en helt vanlig familjefilm, lite småtråkig och förutsägbar men något som jag definitivt skulle kunna tänka mig visa mina barn (om jag nu hade några). Filmen hette "A Dog of Flanders" och handlade om en fattig pojke med stora drömmar och hans bouvier.

Den andra filmen blev en positiv överraskning. "Red dog", en exceptionell kelpie och hans historia.
"Sometimes you pick you dog, sometimes your dog picks you"
Jag blev i alla fall kär i filmen och i storyn :-)

2 kommentarer:

  1. Finnes en supersöt och gullig liten 6 månaders riesenvalp. Intresserad??

    SvaraRadera
  2. Jag trodde faktiskt att den filmen (Flanders) var äldre, men det kanske förklarar varför jag inte sett den. =P 70-, 80- och tidiga 90-talets filmer med hundteman har jag alla avverkat, det var ganska "inne" med temat då verkar det.

    SvaraRadera