Vovve.net

torsdag 21 juni 2012

Sommaren är här =)

Den här veckan var en av de lugnaste på länge. Man har börjat känna sommaren, många har redan startat sin semester. Många jobbar fortfarande men har på något sätt lyckats hitta i det hela en stund för att prata med varandra, ställa frågor... Igår var jag med om något nytt, om inte trevligt. En röd företagsbil (nån byggfirma, tror jag) svänger in i en gata där jag går med mina hundar (hade tre stycken just då) och stannar intill oss. Hundarna tittar nyfikna medan mannen som sitter bakom ratten rullar ner fönsterrutan och frågar: "Visst går du hem till folk och tar ut deras hundar?"
Lite förbryllad kollar jag på honom och nickar (hundarna fortfarande riktigt lugna och nyfikna, t.o.m. Vovven som tidigare visat tendenser till att visa hur han ogillar människor som ska prata med oss :-P). Mannen fortsätter: "Riktigt bra. Jag har faktiskt sett dig här många gånger. Fina hundar."
Ja, jag har också sett den röda bilen flera gånger tidigare men aldrig reflekterat över dess existens ;-)

Igår tog vi det alldeles lugnaste vid sista rastningen och bilden här är just från den tiden, vår godispaus. Ville kasta godis och försöka fota hundarna samtidigt (hade aldrig gjort det om jag inte var säker på att de två absolut inte kommer att ge sig på varandra pga resursförsvar; Vovvens resursförsvar verkar endast fungera inomhus eller i nära anslutning till hemmet; inte ute så där när vi rastar andra hundar och sällskapet här som inte är med på bild är en av världens snällaste vovvar på alla plan) för att se om jag kan få nåt bra kort. Well, kanske inte den bästa bilden men jag skrattade gott när jag såg den, vilken fokus i blicken =D

Nu ska jag plocka fram alla grejer jag tror jag behöver i fjällen. Sen ska man väl plocka bort det man kan klara sig utan och det blir dagens svåraste uppgift ;-)

Glad Midsommar på er, ifall jag inte bloggar nåt mer före morgondagen.
Och påminnelse till företagskunder - stängt här hos mig. Öppnar åter den 9/07.

2 kommentarer:

  1. Sv: Jaa, de är mysiga både till insidan och utsidan :)

    http://lagottonteddie.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Sv: Jaa, lagotton skall ju egentligen ha rätt hårt krullad päls, fast det finns ju lite olika pälstyper ändå, Teddie har nog en mer ovanlig sort, knappt krullig alls det första året, men nu har han blivit lockig överallt och med krullor på vissa ställen. Däremot så har han helt mjuk och härlig päls vilket han nog kommer ha hela lilvet med den här pälstypen, lika mjuk som valppälsen och inte så hård och nästan sträv som många lagottos har.

    http://lagottonteddie.blogg.se/

    SvaraRadera