Vovve.net

söndag 10 juni 2012

2 inackorderingar, strul i vardagslivet och fullpackat schema där jag riskerar en del förseningar...

Livet är inte alltid enkelt och ibland strular det sig alldeles för mycket. I onsdags skulle min inackordering, Mr W, ha kommit hit för 12-dagars vistelse. I sista stunden fick han tyvärr tas till veterinären istället. Medicin, vila, enkla övningar... Well, det är inte alltid roligt att vara en äldre hund.
Vi tänkte och tänkte hur vi ska göra det hela och till slut tog jag honom "på prov" för att se om jag skulle kunna tänka mig passa honom ändå... Det har fungerat bra och sen i torsdags har han i princip varit här (och kommer att stanna lite till).

Det finns nog en del men. När allt verkade lösa sig till slut med smärtorna som minskade och leklusten som kom tillbaka dök det upp en del mörka moln - och åska, något han verkligen hatar!
Medicinen måste in i maten och maten vill inte in om det åskar...
Great!

Som tur är blev det snart fint ute igen och vi lyckades övertala Mr W till att äta hans mat tillsammans med medicinen. Det var dock svårare att få honom att gå ut med oss nu på kvällen... Det löste sig dock till slut men han verkade inte vara speciellt glad i det hela... Stackars vovve :-(

Vår andra inackordering däremot, hon stormtrivdes här nu i helgen. Myste i soffan, sov på madrassen bredvid mig (med rumpan på kudden och huvudet under min arm, haha), lekte i skogen - och hela tiden försökte få Vovven att följa med och leka tillsammans. Han förhöll sig lite tveksamt till det, duktig hund, vet precis att all aktivering sker utomhus och att inomhus vilar vi =) Och vila har vi haft mycket av denna helg.

Betyder dock inte att det inte blivit en hel del jobb gjort. Svärmor var på besök tor-lör, följde med på rastningar i fredags, hjälpte att sy nya gardiner till köket (alltså, jag sydde inte, det gör jag faktiskt inte trots att jag en gång i tiden kunde; vet ej vad som hände med all vilja att syssla med sånt; gardinerna kom från Åhléns men behövde pimpas lite)... Själv handlade jag en del och lagade mat och tvättade och naturligtvis tog hand om alla tre vovvar som fanns här =)

Fotbolls EM kickades igång i fredags med Polens match (tyvärr oavgjort) och nu väntar vi på Sveriges första game. Spännande. Synd bara att matcherna slutar så sent på kvällen när man har en som väcker folk mitt på natten skällande på tidningsbud och sen riktigt tidigt på morgonen för att få komma ut + äta frukost. Ikväll är det dock ett möte mellan Kroatien och Irland och det är jag inte alls intresserad i - dags att lägga allt åt sidan och få lite extra sömn inför den kommande veckan som bjuder på stressig vardag med fullpackat schema (väntar fortfarande på ett par svar som avgör om jag öht hinner med eller om det blir förseningar varenda dag fram till torsdag... vi får se imorgon).

Ser INTE fram emot detta. För första gången på länge vill jag faktiskt inte gå till jobbet imorgon... Men men - sista "vanliga" veckan, sen glider vi långsamt in i semestertider 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar