Vovve.net

fredag 15 juni 2012

Inackorderingen närmar sig slutet

Vi har "överlevt" nästan hela inackorderingsperioden nu =) Mr W ska gå hem nån gång under helgen. Det har varit en berg-och-dal-bana, mest pga hans skada. Jag hade tänkt att han skulle följa med på rastningar och då skulle jag ha två trötta hundar här på eftermiddagen och själv kunna vila en stund men tyvärr blev det inte så och istället har jag en bc som tror sig vara full frisk men ändå inte får göra lika mycket som han är van vid... Och vakta, det verkar han verkligen tycka om (tror inte mina grannar är lika förtjusta i det hela... hoppas att de kan stå ut med nåt dygn till) ;-)

Däremot är schnauzern rätt trött. Han som aldrig annars vill vara ensam hemma har nu själv valt att vara det några timmar denna vecka - allt för att kunna vila "på riktigt". Ser att det är rätt svårt för honom att helt återhämta sig efter jobbet när hans sömn bryts av skällande lite då och då (ha, själv har jag exakt samma problem på nätterna... om bara grannar kunde gå in och ut samtidigt men nej... vissa ska hem vid 17, vissa vid 19, vissa vid 21, andra vid 22 och några enstaka vid 1-tiden; sen kommer tidningsbudet vid 3-tiden... och Mr W. tycker det är morgon och dags att stiga strax efter 5.00).

Men men... Jag gillar verkligen vår gäst =) Han har så otroligt stark personlighet att det nästan är svårt att tro att en hund kan vara så... mänsklig? Och så svårt att tro att jag nästan inte ville rasta honom mer efter vår gemensamma cykelolycka förra året... Nu är jag riktigt, riktigt glad över att jag fattade beslutet att fortsätta jobba med honom ändå.

I morse kom det två avbokningar på dagens rastningar. Två hundar som bor längst bort - och med detta fick jag typ 2 extra timmar på dagen (och mycket färre backar att behöva springa uppför). Kunde ta det lugnt med de vovvarna som skulle med. Har tagit ett par svängar på våra fina skogsstigar och upptäckt att de flesta hundarna verkligen älskar att gå där kommunen lagt ut ny jord och planterat nytt gräs - mjukt, fuktigt, massa lukt. Särskilt jakt-/grythundarna får massor med extra energi: drevern, spanieln, flaten, terriern... ja, även råttjägaren (som på väg hem blir en svart peppar/salt schnauzer ;-)). Jord är god, konstaterar vi.

Nu sover vovvarna och jag väntar på Tina från Mälarö Färskfoder och våra Emmzo-korvar =) Sen en promenad, Husse kommer hem och vi börjar helgen på riktigt med lite EM-spänning =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar