Vovve.net

tisdag 19 juni 2012

Rasval - diskussionerna fortsätter

Råkade missa kvällen med handling (agility) på HH igår =( Haft så mycket att tänka på...

Nu är i alla fall biljetten till Jämtland bokad, Vovven följer naturligtvis med. Får se hur det kommer att gå. Det var länge sen jag vandrade (senast typ 2003 eller liknande) och trots att jag går en hel del på mitt jobb är det ändå oftast utan packning (eller med packning på max 7kg) och efter jobbet är jag hemma, byter om, myser i soffan och äter varm mat... Nu blir det tält som gäller, låga temperaturer och troligtvis regn också - men jag vill prova ändå! Gillar jag denna sorts semester kommer jag åka till fjällen igen.

I förrgår pratade vi igen om rasen för hund nummer 2. Jag är faktiskt inte så förtjust i det där "älskar allt och alla"-känslan (labrador; verkligen inte min typ av hund trots att rasen tilltalar mig på många sätt), gillar hundar med lite integritet. Och hundar som inte ser alldeles för gulliga ut. Vallhundarna vi tänkte på går bort pga deras känslighet, den passar inte alls min personlighet. Sådan hund skulle gå crazy med mig som ägare. Jag vill ha en hund som inte är allt för öm men som samtidigt knyter rätt an till sin flock.
Och en som är tålig som f*n för här händer det massor och tanken är att hundarna ska vara med på noterna =)

Husse summerar: "Har en känsla att det blir en schnauzer till. Ja, det blir en schnauzer till"
Jag: "Vet inte... Skulle helst vilja ha en större hund."
(med tanke på att vi definitivt pratar tik nu så är schnauzern lite för liten, faktiskt)

Vi är tillbaka på min drömras...
Husse ber: "Men inte nu, snälla, inte nu"
Nej, inte nu, att välja en valp kommer ta ett tag. Dessutom är inte den här hunden hemma färdigtränat och en del olater MÅSTE bort innan vi ger oss på en skäggig varelse till men att det blir en - det kan vi redan ta som beslutat =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar