Vovve.net

lördag 16 juni 2012

Lite vardagssk*t

Har gjort en mindre utflykt till närmaste torget för att kolla om de börjat med försäljning av svenska jordgubbar och det har de gjort! Så nu har vi en liten ask riktigt fina gubbar som väntar på att bli uppätna som efterrätt =)

Har också googlat lite runt på Jämtlandstriangeln för vi verkligen är sugna på att åka dit och vandra lite nu efter Midsommar (har två veckors semester) och har hittat lite beskrivning på en annan hundblogg som jag tyckte var bra - Foxen Ilonas blogg. Vi tänkte dock inte belasta Vovven med någon väska eftersom den vi har ändå inte rymmer så mycket så att den skulle vara till nån hjälp öht.
Känns som både han och jag är i rätt bra kondition för att klara vandringen, vi är ändå ute och går ca 15-20km varje vardag men jag gillar inte stora packningar på ryggen - nåt som är oundvikligt i detta sammanhang... Vi får se, jag kommer nog gnälla en hel del (sån är jag) men har som mål att göra det så lite som möjligt ;-)

Nu håller Husse på att laga middag åt oss och jag ser till att hundarna ligger stilla genom att själv sitta stilla ;-) Orkar inte göra så mycket, är liksom på stand-by inför kvällens match mellan Polen och Tjeckien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar