Vovve.net

lördag 28 april 2012

Deklaration, passning och annat

Husse fick oväntat komma hem tidigare igår kväll så vi hann se senaste avsnittet av "Game of thrones" innan läggdags. I morse åkte han riktigt tidigt, jag vaknade bara lite till, pussade honom på ryggen och sen var han borta.

Vovven och jag fick jobba idag =) Sovmorgon fick vi men sen var det dags för ett kundmöte (gick jättebra, Vovven kär igen - denna gång i en liten släthårig foxterrier tjej som troligen kommer att börja promenera med oss redan den kommande veckan!). Tog en omväg hem och hämtade dagens "passning", Tanten O. Promenaden hem tog inte så lång tid som jag räknade med - vi var klara på 45min men Tanten O. var helt slut. Jag trodde hon skulle lukta lite och sen lägga sig på madrassen jag förberedde som bädd men icke! Världens värsta tiggare har hon blivit, går inte att tina färskfodret utan att ha henne stirrande och gnällande... Och vad ska jag göra? Vovven måste få kvällsmat efter vi gått och lämnat henne... Så är det.

Men jag kan inte säga att hon inte sovit nånting för det har hon gjort. Under tiden satte jag mig med min deklaration, gick genom alla uppgifter, fastnade naturligtvis på en grej som tog alldeles för lång tid men som jag tror är rätt gjort ändå. Sen var det bara att skicka den iväg. Nu får vi se om SKV gillar min deklaration lika mycket som jag själv gör ;-)

Här kommer en liten bild av mina vovvar idag på väg hem till oss :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar